تركیب جدید سلولزی به كمك چاپ سه بعدی اشیای بزرگ آمد

تركیب جدید سلولزی به كمك چاپ سه بعدی اشیای بزرگ آمد

آتی جو: تهران- پژوهشگران دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور به یك شیوه تازه برای چاپ سه بعدی اجسام بزرگ به صورت پایدار و با استفاده از سلولز دست پیدا كردند.


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری «ساینس دیلی» آمریكا، سلولز یكی از فراوان ترین تركیبات صنعتی موجود در بازار است و متخصصان علم مواد همواره به دنبال راهكارهایی جهت استفاده از آن در چاپ سه بعدی بوده اند.
روش هایی كه تابحال برای این هدف مورد استفاده قرار گرفته است، ضایعات سمی زیادی داشته و مستلزم استفاده از پلاستیك است و به جهت قیمت تمام شده بالا، از نظر اقتصادی چندان به صرفه نیست.
اكنون پژوهشگران به فیبرهای سلولز مقداری اسیداستیك رقیق و مقداری كیتین كه از مشتقات گلوكز است، اضافه كرده و ماده اولیه جدیدی را برای چاپ سه بعدی ساخته اند كه از نظر محیط زیست تخریب پذیر بوده و استفاده از آن مستلزم بهره گیری از پلاستیك نیست.
همچنین قیمت این ماده در مقایسه با سایر مواد اولیه مورد استفاده در چاپ سه بعدی، كمتر است و پایداری بالایی دارد و می توان از آن برای چاپ سه بعدی اجسام بزرگ بهره برد.
محققان جهت استفاده از این ماده اولیه، یك شیوه چاپ سه بعدی منحصر به فرد ابداع كردند كه نقطه عطفی در فناوری چاپ سه بعدی به حساب می آید.
اكنون پژوهشگران دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور به دنبال شركای جدید برای تجاری سازی فناوری خود و انتقال آن از لابراتوار به بازار می گردند.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Scientific Reports انتشار یافته است.

علمی(6)**9259*1961*


1397/03/19
14:27:02
5.0 / 5
4991
تگهای خبر: پژوهشگر , چاپ , دانش , سه بعدی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
آتی جو