برای نخستین بار در بین اپراتورهای كشور؛

آسیاتك موفق به دریافت گواهینامه ISO ۲۰۰۰۰ شد

آسیاتك موفق به دریافت گواهینامه ISO ۲۰۰۰۰ شد

آتی جو: شركت آسیاتك اولین اپراتور ارتباطات و مخابرات است كه سپس پیاده سازی ITIL در یك پروژه دوساله موفق به ستاندن گواهینامه ISO ۲۰۰۰۰ شد.



به گزارش آتی جو به نقل از مهر، محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل آسیاتك ضمن اعلام این خبر اضافه كرد: این شركت به جهت حفظ و ارتقاء سیستم مدیریت كیفیت خدمات، از سال ۱۳۹۶ مبادرت به اجرای پروژه پیاده سازی ITIL كرد.
وی ضمن اعلام این مطلب كه استاندارد ISO ۲۰۰۰۰ نخستین استاندارد فراگیر جهانی است كه بطور مشخص به سوژه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می پردازد، دریافت این استاندارد بسیار حائز اهمیت می باشد، ادامه داد شركت آسیاتك در سال های ۱۳۹۲، ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به انتخاب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعنوان برترین اپراتور ارتباطات ثابت كشور برگزیده و معرفی شده است.
مدیرعامل شركت آسیاتك افزود: این شركت در امتداد حفظ و ارتقاء كیفیت خدمات خود، مجموعه ای از فرایندهای مدیریتی یكپارچه را برای نمایش خدمات موثر به مشتریان و كسب و كارهای مختلف به كار گرفت و با بهره گیری بهینه از به روش ها در فرایندهای حوزه IT و ICT با نام كتابخانه زیر ساخت فناوری اطلاعات (ITIL) راه را برای دستیابی به استاندارد ISO ۲۰۰۰۰ فراهم نمود.
وی اضافه كرد: این استاندارد، الزامات رسمی مورد نیاز برای نمایش خدمات مدیریت شده در سطح كیفی مناسب به مشتریان سازمان را تعریف كرده و فرآیندهای مدیریت خدمات سازمان را كه مبتنی بر ITIL است، مورد ممیزی قرار می دهد؛ در واقع این استاندارد شامل ۱۳ فرآیند اصلی است كه فرآیندهای آن با فرآیندهای ITIL مشترك است و انتخاب این روش بر اساس نیاز استراتژیك شركت صورت گرفته است.
یوسفی زاده درباب نحوه پیاده سازی و دستیابی به استاندارد ISO ۲۰۰۰۰ تصریح كرد: این پروژه داری ابعاد گسترده ای بود كه اصلاحات ساختاری، فرایندی، فرهنگی وابزاری را در بر می گرفت و می توان آنرا یك تحول گسترده در تفكر كیفی سازمان دانست، البته پیاده سازی این استاندارد بر زیر ساخت سیستمی موجود سازمان تحقق یافت كه از سال ۹۰ و با تلاش همه جانبه، درك و تعهد مدیریت شركت به توسعه متوازن به وجود آمده بود.
وی همین طور اشاره كرد: پروژه در سه فاز و با ساز وكار كنترل پروژه جامع و سختگیرانه پیش رفت و خوشبختانه فاز نهایی پروژه قراردادن سازمان در معرض ممیزی ثمین ISO۲۰۰۰۰ بود كه یكی از پیچیده ترین استانداردها در حوزه كیفیت خدمات فناوری اطلاعات بوده و با نگاهی جامع، نهادینه سازی استاندارد مدیریت كیفیت خدمات را در همه جنبه های سازمان، از طراحی كسب و كار و برنامه ریزی مالی تا ساز وكارهای اجرایی عملیات سرویس، به چالش می كشد.
مدیرعامل شركت آسیاتك درانتها ضمن اعلام این مطلب كه حوزه مدیریت كیفیت، راهی لایتناهی است و هرچه تنوع و بلوغ خدمات ارتباطی افزوده شود، اهمیت این حوزه باز در كسب وكار این شركت ها پر رنگ تر خواهد بود، اظهار داشت: ارتقاء كیفی موجب احداث مزیت رقابتی در توسعه فعالیت شركت ها، مدیریت منایع در جهت اهداف كلان و یك بازی برنده-برنده برای اپراتور و مشتركین خواهد بود كه همواره در صدر اهداف شركت آسیاتك قراردارد.
برای ستاندن گواهینامه ISO ۲۰۰۰۰، سیستم مدیریت خدمات شركت ها برمبنای بهترین استاندارد بین المللی مورد ممیزی قرار گرفته و انطباق آن بررسی می شود كه خوشبختانه در انتهای دی ماه ۱۳۹۷ و با ممیزی شركت IMQ كه تنها ممیز مورد تایید نهادهای بین المللی در این حوزه را در اختیار دارد، این ممیزی انجام و شركت آسیاتك بعنوان نخستین اپراتور كشور، مفتخر به دریافت گواهینامه مدیریت كیفیت خدمات فناوری اطلاعات (ISO ۲۰۰۰۰) شد.

1397/11/06
23:25:46
5.0 / 5
4444
تگهای خبر: آینده , بین المللی , توسعه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
آتی جو