گزارش آماری جدید نشان می دهد؛

بیشترین تعداد كاربر اینترنت در چین و هند، ایران رتبه 12 را دارد

بیشترین تعداد كاربر اینترنت در چین و هند، ایران رتبه 12 را دارد

به گزارش آتی جو موسسه باند كپیتال گزارش سالانه خود در مورد آمار استفاده از اینترنت را منتشر نموده كه بر طبق آن هند و چین بیشترین تعداد كاربران اینترنت را به خود اختصاص داده اند و ایران رتبه ۱۲ را دارد.


به گزارش آتی جو به نقل از نكست وب، پس از این دو كشور آمریكا، اندونزی، برزیل، ژاپن، روسیه، مكزیك، آلمان، فیلیپین، انگلیس، ایران، نیجریه، فرانسه و تركیه بیشترین تعداد كاربران اینترنت را به خود اختصاص داده اند. بنابراین ایران الان دوازدهمین كشور در لیست برترین كشورها از نظر تعداد كاربران اینترنت است. هم اكنون میزان جمعیت آنلاین جهان از مرز ۵۰ درصد گذشته و به ۳.۸ میلیارد نفر رسیده است. بر طبق همین گزارش از میان ۱۰ شركت كه در جهان با ارزش ترین هستند، هفت شركت در حوزه فناوری فعال می باشند كه همچون آنها می توان به مایكروسافت، آمازون، اپل، آلفابت و فیسبوك اشاره نمود. همینطور از میان ۳۰ شركت برتر جهان از نظر میزان ارزش ۷ شركت چینی هستند. همین گزارش نشان می دهد، مدت زمان صرف شده برای مشاهده محتوای چند رسانه ای از راه گوشیهای هوشمند با مدت زمان صرف شده برای این كار از راه تلویزیون ها تقریباً برابر شده و این مساله زنگ های خطر را برای شبكه های تلویزیونی به صدا درآورده است. اپراتور تلفن همراه هندی Reliance Jio با ۳۰۷ میلیون نفر مشترك ركورد ۱۷ اگزابایتی را در زمینه مصرف داده توسط مشتركان خود در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسانده است. این در شرایطی است كه كل مصرف ترافیك اینترنت دنیا در ماه در سال ۲۰۱۰ به حدود ۲۱ اگزابایت می رسید كه حالا به رقم ۱۲۲ اگزابایت رسیده است. میزان نصب بلندگوی هوشمند آمازون اكو در سراسر جهان كه چهار سال قبل ارائه شد از مرز ۴۷ میلیون واحد گذشته است. استقبال از پوشیدنی های هوشمند هم رو به افزایش است و تعداد كاربران آنها در چهار سال گذشته دو برابر شده و به ۵۲ میلیون نفر رسیده است. تعداد كاربران بازی های ویدئویی در جهان با رشد ۶ درصدی در سال ۲۰۱۸ به ۲.۴ میلیارد نفر رسید. همینطور در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۸۷ درصد از ترافیك وب جهانی رمزگذاری شده بود كه نسبت به رقم ۵۳ درصدی سه سال قبل افزایش قابل ملاحظه ای نشان داده است. هم اكنون فیسبوك و یوتیوب و توئیتر با تصاحب ۴۳، ۲۱ و ۱۲ درصد از بازار خبر اینترنتی مهم ترین منابع كسب خبر در فضای مجازی محسوب می شوند. ۴۲ درصد از نوجوانان آمریكایی در زمان استفاده از اینترنت نامگذاری های زننده و توهین آمیز را تجربه كرده اند و ۱۶ درصد شاهد تهدید آزار فیزیكی بوده اند. برای دریافت نسخه ای از این گزارش به این نشانی رجوع كنید.

1398/03/26
14:35:20
5.0 / 5
3334
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
آتی جو