یك مقام مسئول خبر داد؛

مذاکره با پلت فرم های خارجی برای انتقال مراکز تحویل محتوا به کشور

مذاکره با پلت فرم های خارجی برای انتقال مراکز تحویل محتوا به کشور

به گزارش آتی جو عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از برنامه ریزی برای مذاکره با پلت فرم های خارجی در جهت ایجاد مراکز تحویل محتوا (CDN) در داخل کشور، با همکاری وزارت امورخارجه اطلاع داد.



دکتر امیر محمدزاده لاجوردی عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با خبرنگار مهر، اصلاح مهندسی ترافیک پهنای باند را یکی از راهکارهای حل مشکل کیفیت اینترنت عنوان نمود و اظهار داشت: این که در هنگام تبادل داده، خیلی از داده های داخل کشور ابتدا باید به تهران بیاید و سپس برگردد، زمان دریافت بسته دیتا را با تأخیر مواجه می کند. در حالیکه میتوان با ایجاد مراکز CDN در نقاط مختلف کشور، این ترافیک را مهندسی کرد.
مذاکره با پلت فرم های خارجی برای انتقال CDN به داخل کشور
وی افزود: در مورد ترافیک دیتایی که از خارج کشور وارد می شود هم باید مهندسی ترافیک صورت گیرد. ازاین رو باید با پلت فرم های خارجی وارد مذاکره شویم تا CDN های خویش را داخل کشور بیاورند و حتی اگر تمایلی نداشتند، این مراکز تحویل محتوا، حداقل در اطراف کشور ما ایجاد شود.
وی اضافه کرد: برای مثال اگر این مراکز در کشورهایی مثل عمان، ارمنستان و آذربایجان هم ایجاد شود ما دیتا را در کمترین فاصله دریافت می نماییم. اما هم اکنون در اکثر موارد دیتایی که وارد کشور ما می شود ابتدا تا فرانکفورت می رود و سپس بازمی گردد.
تشکیل کمیته با وزارت امور خارجه
محمدزاده لاجوردی تصریح کرد: ازاین رو برای ایجاد مراکز CDN در داخل کشور و مذاکره با پلت فرم های خارجی، کمیته ای با حضور وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه تشکیل شده است و روز شنبه هفته گذشته هم جلسه ای تعاملی با وزارت امور خارجه در این حوزه داشته ایم.
عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: ما معتقدیم که جهت راه اندازی مراکز تحویل و توزیع محتوا ( CDN) پلت فرم های خارجی در کشور، علاوه بر تلاش ما، مشارکت بین المللی هم مؤثر است و مبحث دیگر این است که این پلت فرم ها چقدر تمایل داشته باشند که این مورد را بپذیرند.
۲۰ درصد ترافیک اینترنت در ارتباط با محتوای بومی است
وی در مورد وضعیت ترافیک پهنای باند داخل به خارج هم اظهار داشت: وضعیت ترافیک محتوای داخل به خارج الان خوب نیست. ما باید طبق طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات سهم ترافیک داخلی مان را نسبت به محتوای خارجی به ۷۰ درصد برسانیم. اما هم اکنون ۲۰ درصد ترافیک اینترنت در کشور، در ارتباط با محتوای بومی است.
۷۰ درصد محتوای خارجی در ایران در ارتباط با متا است
لاجوردی افزود: از سهم ۸۰ درصدی ترافیک خارجی اینترنت هم حدود ۷۰ درصد محتوای خارجی در ارتباط با ترافیک متا (واتس اپ و اینستاگرام) است.
وی در پاسخ به این سؤال که با این وضعیت چه زمانی اهداف سند شبکه ملی اطلاعات در این حوزه محقق می شود، اظهار داشت: من معتقدم که شبکه ملی اطلاعات مساوی است با پیام رسان؛ درصورتیکه ما پیام رسان خوبی داشته باشیم که اغلب مردم از آن استفاده کنند به هدف شبکه ملی اطلاعات خواهیم رسید. همانطور که الان تمام محتوای داخلی که مردم استفاده می نمایند حدود ۲۰ درصد ترافیک را اشغال کرده و پیام رسان های خارجی واتس اپ و اینستاگرام سهم بالایی را به خود اختصاص داده اند.
عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: ازاین رو اگر ما بتوانیم گزینه خوبی در عرصه پیام رسانی برای سرویس دهی مردم داشته باشیم حداقل ۶۰ درصد ترافیک محتوای داخلی تضمین می شود و ناخودآگاه به هدف شبکه ملی اطلاعات دست می یابیم.


منبع:

1400/12/06
20:35:37
5.0 / 5
551
تگهای خبر: اینترنت , اینستاگرام , بین المللی , پلت فرم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
آتی جو