توسعه سیستم های تولید همزمان برق، حرارت و سرمایش

توسعه سیستم های تولید همزمان برق، حرارت و سرمایش

آتی جو: توسعه و ساخت سیستم های تولید همزمان برق، حرارت و سرمایش در كشور با همكاری شركت های دانش بنیان، استارتاپ ها و تعامل آنها با شركت های اروپایی و ژاپنی انجام می گردد.



به گزارش آتی جو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح بهینه سازی انرژی در ساختمان های تهران توسط ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی اجرا می گردد.
توسعه سیستم های تولید همزمان برق، حرارت و سرمایش در ساختمان ها یكی از فناوری های مد نظر این طرح است.
معاونت در نظر دارد تا ۵ سال آینده تعداد زیادی از این سیستم ها را در ساختمان های بزرگ و متوسط پیاده سازی كند این مورد از آنجا اهمیت دارد كه هم اكنون این فناوری به كشور وارد می گردد.
توسعه و ساخت این سیستم در كشور با همكاری شركت های دانش بنیان، استارتاپ ها و تعامل آنها با شركت های اروپایی و ژاپنی روند پیشرفت را سریع تر می كند. ساختمان هایی هم بعنوان پایلوت انتخاب شده اند. تعدای از آنها مسكونی هستند كه با صاحبان آنها صحبت های لازم شده است.
طبق اعلام معاونت علمی با شركت های خدمات انرژی هم برای سرمایه گذاری در این حوزه مذاكراتی انجام گرفته است. بیمارستان ها هم از دیگر اماكن های مد نظر هستند. همینطور پژوهشكده انرژی شریف هم بعنوان ساختمان نمونه در نظر گرفته شده تا حداكثر كارایی انرژی را در آن شاهد باشیم.

1396/11/12
15:14:34
5.0 / 5
5039
تگهای خبر: توسعه , دانش , علم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
آتی جو