کرایسلر در خودروی برقی خود از باتری نانویی استفاده می کند

کرایسلر در خودروی برقی خود از باتری نانویی استفاده می کند

به گزارش آتی جو، خودروی مفهومی کرایسلر Halcyon با باتری های لیتیوم سولفور تغذیه می شود. در این باتری ها از گرافن سه بعدی استفاده شده و عاری از فلزاتی نظیر نیکل، کبالت یا منگنز است.


به گزارش آتی جو به نقل از ایسنا، کرایسلر اخیراً خودروی الکتریکی Halcyon Concept خویش را معرفی کرده، خودرویی که در آن مقرر است از باتری های لیتیوم-گوگرد شرکت لایتن (Lyten) استفاده گردد. کرایسلر این کار را بعنوان بخشی از هدف خود برای دستیابی به خودرویی با وزن سبک تر و دوربردتر اعلام نموده، باتری هایی که عاری از نیکل یا کبالت هستند.
در اعلامیه کرایسلر در رابطه با Halcyon آمده است که این شرکت باتری های ۸۰۰ ولتی لیتیوم سولفور لایتن ۸۰۰ را مورد استفاده قرار می دهد، باتری هایی که در آنها از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی گردد. در نتیجه ۶۰ درصد کربن کمتری نسبت به بهترین باتری های کلاس امروزی بوجود آمده و مسیری برای دستیابی به پایین ترین حد انتشار دی اکسیدکربن هموار می شود.
فناوری لیتیوم-گوگرد مسیری را برای باتری های EV با بیشتر از دو برابر چگالی انرژی بیشتر و در نتیجه نصف وزن باتری های لیتیوم یون حاوی نیکل، کبالت یا منگنز امروزی عرضه می دهد. شیمی این باتری نیازی به نیکل، کبالت یا منگنز در کاتد و گرافیت در آند ندارد و به باتری لیتیوم گوگردی اجازه می دهد تا به صورت کامل از منابع موجود در آمریکا و اروپا استفاده گردد و وابستگی به مناطق دیگر به حداقل برسد.
دن کوک، مدیرعامل لایتن می گوید: «همانطور که Halcyon نمونه ای از آینده خودرو کاملا برقی برند کرایسلر است، ما معتقدیم باتری های لیتیوم-گوگرد ما نشان دهنده پلت فرم باتری آینده خودرو های الکتریکی است که از راه زنجیره های کاملا محلی تأمین می شود. ما توانسته ایم از راه تجاری سازی نوآوری گرافن سه بعدی، جدول زمانی توسعه لیتیوم-گوگرد را به صورت قابل ملاحظه ای تسریع نماییم.»
فناوری لیتیوم-سولفور به مدت چندین دهه است که شناخته شده بوده و ۲ تا ۳ برابر چگالی انرژی لیتیوم یون را نگه می دارد اما به علت چالش های علمی، دانشمندان چندان امیدوار نیستند که تا قبل از ورود به دهه ۲۰۳۰ محصولات آن وارد بازار شود. لایتن با استفاده از مواد گرافن سه بعدی خود کاتد کامپوزیت گرافن گوگرد بوجود آورده که شاید بتواند در تسریع ورود به بازار این نوع باتری اثرگذار باشد.
در ماه ژوئن، لیتن از افتتاح نخستین کارخانه تولید باتری لیتیوم-سولفور در سان خوزه کالیفرنیا اطلاع داد. این خط تولید آزمایشی ظرفیت تولید ۲۰۰۰۰۰ سلول در سال را دارد.




منبع:

1402/12/18
14:15:49
5.0 / 5
340
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
آتی جو