تبدیل کردن سوزوکی جیمنی به شورولت بلیزر

تبدیل کردن سوزوکی جیمنی به شورولت بلیزر

آتی جو: در دنیایی که هر هفته یک چهره تازه از سوزوکی جیمنی ظهور می کند، کالز موتورز از ژاپن قدمی فراتر گذاشته و این آفرودر جمع وجور را با الهام از شاسی بلندهای کلاسیک آمریکایی بازآفرینی کرده است.


امیرمسعود عابدین: به نظر می رسد هر لحظه که چشم بر هم می زنیم، یک کیت بدنه جدید برای سوزوکی جیمنی معرفی می شود و به نحوی، هر کدام چیزی تازه را به ارمغان می آورند. تازه ترین کیت توسط کالز موتورز (Cal’s Motors)، زیربرندی از تیونر ژاپنی آلپاین استایل (Alpine Style) تولید شده که این آفرودر جمع وجور را به یک ماشین ماجراجویانه کلاسیک با الهام از شاسی بلندهای آمریکایی مبدل کرده است.
طراحی الهام گرفته از کلاسیک های آمریکایی

این نسخه که Beas+ L نام دارد، بر پایه جیمنی پنج در فروخته شده در ژاپن با نام Nomade تولید شده است. این کیت در ادامه راه کیت های موجود Beas و Beas+ برای جیمنی سه در و جیمنی سیرا (Jimny Sierra) است که همان سبک الهام گرفته از وینتیج (vintage-inspired styling) را به پلتفرمی جادارتر و کاربردی تر گسترش می دهد.


نقطه برجسته این کیت، جلوپنجره کرومی بازطراحی شده است که شامل چراغ های جلوی LED مستطیلی با راهنماهای جداگانه است. نمای جلوی الهام گرفته از شورولت K۵ بلیزر با یک سپر کرومی و چراغ های مه شکن جابه جا شده، ترکیب شده است. نشان سوزوکی حذف شده و با حروف Cal’s Motors روی کاپوت جایگزین شده است.


در قسمت عقب، این طراحی بصورت معکوس اعمال شده است. بجای چراغ های عقب مستطیلی جیمنی استاندارد، چراغ های LED گرد جایگزین شده اند که در یک سپر سفارشی کروم نصب شده اند. ارتقاهای سفارشی شامل مجموعه ای از رینگ های Moon Chrome با تایرهای همه جارو (all-terrain) و همین طور یک کاور زاپاس به روز شده روی درب عقب است.
رنگ بندی، فضای داخلی و تغییرات فنی

در صورتیکه خودروی نمایشی به رنگ Orca Black Pearl ۲ رنگ آمیزی شده است، انتظار می رود گزینه های رنگی بیشتری نیز در دسترس قرار گیرند. ارتقاهای داخلی مانند روکش صندلی های چرمی، کفپوش هایی با برند Cal’s Motors، یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی آلپاین، سخت افزار صوتی بهبود یافته و یک آینه دید عقب دیجیتال نیز ارائه می شوند.


از نظر فنی، این شاسی بلند بدون تغییر باقی می ماند. با این وجود، یک کیت لیفت سیستم تعلیق موجود است که هم فاصله از زمین و هم ظاهر خودرو را بهبود می بخشد. موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی جیمنی ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور را می توان با یک جعبه دنده دستی پنج سرعته یا یک جعبه دنده خودکار چهار سرعته جفت کرد. در صورتیکه این خودرو غرش یک V۸ بزرگ آمریکایی را ندارد، اما نیرو را بوسیله یک سیستم ۴WD (چهارچرخ محرک) توانمند به هر چهار چرخ منتقل می کند.
قیمت و عرضه قیمت نسخه Beas+ L از ۳، ۷۴۰، ۰۰۰ ین (حدود ۲۵، ۲۰۰ دلار) آغاز می شود، در مقایسه با قیمت پایه ۲، ۶۵۱، ۰۰۰ ین (۱۷، ۹۰۰ دلار) برای جیمنی نوماد استاندارد. نکته مهم اینجاست که خرید یک خودروی استاندارد جهت اعمال تغییرات چندان ساده نیست، چونکه تقاضا برای جیمنی در ژاپن بازهم از عرضه پیشی می گیرد.
منبع: carscoops



منبع:

1404/05/03
12:21:57
5.0 / 5
16
تگهای خبر: آمریكا , استاندارد , تولید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

آتی جو