کمیاب تر از بوگاتی، ارزان تر از ایران خودرو ری را
به گزارش آتی جو، دایهاتسو با عرضه نسخه ای بسیار محدود از شاسی بلند محبوب راکی، یک رویکرد متفاوت را در بازار خودرو های اقتصادی در پیش گرفته است.
به گزارش آتی جو به نقل از خبر آنلاین، به نقل از آخرین خودرو، دایهاتسو با عرضه نسخه ای بسیار محدود از شاسی بلند محبوب راکی در نمایشگاه بین المللی خودرو اندونزی (GIIAS)، یک رویکرد متفاوت را در بازار خودرو های اقتصادی در پیش گرفته است. این نسخه ویژه که تنها ۱۰ دستگاه از آن تولید می شود، راکی لیمیتد ادیشن نامگذاری شده و مدل تولیدی مفهومی راکی کراس فیلد بحساب می آید. شاید بدانید این مفهومی سال قبل در همین نمایشگاه به نمایش درآمده بود.
طراحی ظاهری دایهاتسو راکی لیمیتد ادیشن تنها با رنگ نارنجی عرضه شده و سقف، گلگیرها، قاب آینه ها و سپرهای آن به رنگ مشکی هستند. جلوپنجره اختصاصی با حروف بزرگ دایهاتسو و رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچی مشکی، نمایی خاص و متمایز برای این شاسی بلند کوچک خلق کرده اند. برخلاف کانسپت راکی کراس فیلد، این مدل از لاستیک های آفرود و باربند سقفی بی بهره است، اما مشتریان می توانند آنها را بعداً به خودرو خود اضافه کنند.
کابین ساده با جزئیاتی متفاوت در داخل کابین، شاسی بلند تولیدمحدود دایهاتسو راکی لیمیتد ادیشن بیشتر به نسخه استاندارد شباهت دارد. با این وجود، در بعضی قسمت ها مانند فرمان، پنل مرکزی، دریچه های تهویه، دستگیره درب ها و سردنده از قطعات مشکی استفاده شده که با ظاهر بیرونی هماهنگ است. این نسخه ویژه بر پایه تیپ میانی راکی ساخته شده و دارای امکاناتی چون نمایشگر لمسی ۷ اینچی، پشت آمپر دیجیتال، دو ایربگ و تودوزی پارچه ای است. در مجموع، فضای داخلی هم با همان رویکرد ساده و اقتصادی طراحی شده، اما با افزودن برخی تزئینات خاص، حس نسخه ای متفاوت را به خریدار منتقل می کند.
مشخصات فنی دایهاتسو راکی لیمیتد ادیشن دایهاتسو راکی لیمیتد ادیشن در قسمت فنی تفاوتی نسبت به مدل پایه ندارد. این نسخه نیروی خویش را از همان موتور سه سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱.۲ لیتر دریافت می کند. خروجی این موتور با ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور برابر است. نیروی تولیدی از راه گیربکس CVT به محور جلو منتقل می شود.
این قوای محرکه دقیقا همان چیزی است که در بازار اندونزی طرفداران زیادی دارد؛ چونکه حدود ۶۶ از فروش راکی در این کشور به همین مدل ۱.۲ لیتری با گیربکس CVT مربوط می شود. این شاسی بلند اقتصادی با موتور ۱ لیتری توربو شارژ ۹۷ اسب بخاری و حتی پیشرانه هیبریدی دارای افزایش دهنده برد حرکتی هم در دسترس می باشد.
قیمتی کمتر از ری را قیمت نهائی دایهاتسو راکی لیمیتد ادیشن ۲۴۸ میلیون و ۷۵۰ هزار روپیه اندونزی (معادل حدود ۱۵ هزار و ۱۰۰ دلار) تعیین شده که تنها ۲۶۰ دلار بیشتر از نسخه استاندارد با همین پیشرانه است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب