خرید این خودرو ها اعتیاد دارد

خرید این خودرو ها اعتیاد دارد

به گزارش آتی جو، وفاداری مشتری در صنعت خودرو، آزمونی واقعی برای اعتبار، کیفیت و اعتماد برندهاست. در صورتیکه فروش یک خودرو تنها آغاز رابطه میان خودروساز و خریدار شمرده می شود، حفظ این رابطه و برگرداندن مشتری برای خرید مجدد، چالشی بزرگ تر و تعیین کننده تر است.


امیرمسعود عابدین: به دست آوردن یک مشتری تنها یک چالش برای خودروساز است. چالش و وظیفه بزرگ تر و مهم تر، حفظ آن مشتری است؛ این که سبب شود هنگام تصمیم به تعویض خودروی خود باردیگر برگردد، چون که برند را دوست دارد و به آن اعتماد دارد و ارزش و کیفیت مهندسی پشت آنرا می پسندد. یک مطالعه جدید نشان میدهد که این یک مبارزه برای برخی شرکت هاست، در حالیکه برخی دیگر آنرا بسیار آسان جلوه می دهند.
موسسه JD Power، این هفته مطالعه سالانه وفاداری به برند خودرو خویش را منتشر نمود و شرکت هایی را معرفی نمود که بنظر می رسد مشتریان خویش را با طناب هایی به خود وصل کرده اند.
چه کسی سبب بازگشت مشتریان می شود؟ این مطالعه به بخش های مختلف خودرو تقسیم شده و برندگان، مجموعه ای متنوع شامل برندهای آمریکایی، آسیایی و اروپائی هستند. وجه مشترک همه آنها اینست که درصد وفاداری آنها بسیار بالاتر از متوسط صنعت (۴۹ درصد) است.
پورشه ممکنست در چین با کاهش فروش مواجه باشد، چونکه خریداران در آنجا به صورت درحال افزایشی خودرو های خودروسازان داخلی را انتخاب می کنند؛ اما پایگاه مشتریان آمریکایی اش از پورشه حمایت می کند. JD Power می گوید که پورشه با نرخ وفاداری ۵۸٫۲ درصد، بالاترین امتیاز را در قسمت خودرو های لوکس کسب کرده و با اختلاف از مرسدس (که ۴۹٫۷ درصد کسب کرده)، به آسانی پیشی گرفته است.

لکسوس با نرخ ۵۷٫۴ درصد، بالاتر از بی ام و با ۵۴ درصد، جایزه شاسی بلند لوکس را به خانه برد. هیچ کدام نتوانستند به امتیاز وفاداری تویوتا در قسمت خودرو های تولید انبوه برسند که با ۶۲ درصد، حتی از پورشه هم بالاتر است.
مطالعه وفاداری به برند خودرو JD Power بخش برنده نفر دوم خودروی لوکس پورشه (۵۸٫۲ ٪) مرسدس (۴۹٫۷ ٪) خودروی تولید انبوه تویوتا (۶۲ ٪) هوندا (۵۵٫۵ ٪) شاسی بلند لوکس لکسوس (۵۷٫۴ ٪) ب ام و (۵۴ ٪) شاسی بلند تولید انبوه هوندا (۶۲ ٪) سوبارو (۶۰٫۶ ٪) پیکاپ فورد (۶۶٫۶ ٪) تویوتا (۶۱٫۲ ٪) هوندا در قسمت خودروی سواری ۵۵٫۵ درصد کسب نمود، اما در قسمت شاسی بلندهای تولید انبوه با امتیاز ۶۲ درصدی خود، طلا را از آن خود کرد. سوبارو با امتیاز چشم گیر ۶۰٫۶ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.
وفاداری تثبیت شده فورد در عین حال، یک برند دارای نرخی از وفاداری است که همه را سورپرایز می کند. آن برند، فورد است که با نرخ وفاداری باورنکردنی ۶۶٫۶ درصد در رده پیکاپ ها صدرنشین شده و تویوتا را با ۶۱٫۲ درصد در جایگاه دوم قرار داد.

JD Power اشاره می کند که وفاداری به برند زمانی که خریداران به بخش دیگری از خودرو ها روی می آورند، تمایل به کاهش دارد. در این مورد، احیانا یکی از علل موفقیت پیکاپ های فورد تحقق شعار «F-۱۵۰ برای تمام عمر» باشد.
منبع: carscoops


منبع:

1404/07/16
11:45:14
5.0 / 5
82
تگهای خبر: آمریكا , تولید , خودرو , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
آتی جو