رئیس دانشكده هوافضای دانشگاه امیر كبیر:

مركز نوآوری هوافضا راه اندازی می گردد

مركز نوآوری هوافضا راه اندازی می گردد

آتی جو: تهران- رئیس دانشكده هوافضای دانشگاه امیركبیر با اشاره به گستردگی فعالیت ها در زمینه هوافضا اظهار داشت: مركز تخصصی نوآوری هوافضا بزودی در دانشگاه امیركبیر راه اندازی می گردد.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار علمی ایرنا، دكتر صادق تابع جمع در روز پایانی نخستین رویداد ایده پردازی ایرآپ با اشاره به فعالیت انجمن علمی دانشكده هوافضا برای برگزاری این رویداد اضافه كرد: امروز پس از فعالیت بیش از 6 ماهه كه شامل دریافت ایده، روند داوری و ارزیابی ایده ها است ایده های برتر مطرح می شوند و امیدواریم به فعالیت مفید و موثر در قالب نوآوری منجر شوند.
رئیس دانشكده هوافضای دانشگاه امیركبیر با اشاره به 2 نوع فعالیت در حوزه نوآوری هوافضا اظهار داشت: بخشی از ایده ها به صورت غیرمسقیم با این صنعت مربوط هستند و بخشی هم مستقیما در صنعت هوافضا به كار می روند؛ یكی از نمونه های این ایده ها ساخت كوادراتور (پرنده های بدون سرنشین) هستند.
دكتر تابع جمع تصریح كرد: كوادراتورها در صنایع مختلف حمل و نقل، نفت و گاز، ساخت و ساز، فیلمبرداری و نظایر آن قابل استفاده هستند و حتی در دادو ستدهای كوچك می توانند به مردم كمك نماید.
رئیس دانشكده هوافضای دانشگاه امیركبیر تصریح كرد: در بخش غیرمستقیم صنعت هوافضا هم سیستم های پیشرانش، ناوبری هم مرتبط هستند.
دكتر تابع جمع با اشاره به اینكه این رویداد در دو بخش پذیرای ایده های نوآورانه دانشجویان بوده است، عنوان داشت: در زمینه اول ایده های دانشجویان را پذیرفته ایم و در زمینه دوم از شركت های فعال در حوزه هوافضا خواسته ایم نیازهای خویش را مطرح كنند تا دانشجویان برپایه آن به ایده ها و نوآوری هایی برسند.
عضو هیات علمی دانشگاه امیركبیر بیان داشت: بیشتر ایده های رسیده به دست ما در زمینه اول بوده است.
وی همینطور با ابراز امیدواری از تاسیس هر چه زودتر مركز نوآوری تخصصی هوافضا در دانشكده هوافضای دانشگاه امیر كبیر اظهار داشت: این مركز زمینه را برای برگزاری هر چه بیشتر رویدادهای ایده پردازی و تبدیل این نوآوری ها به محصول و یك فعالیت فراهم می كند.
به گزارش آتی جو به نقل از ایرنا، در این رویداد ایده پردازان ایده های خویش را درر مدت كوتاهی برای حضار توضیح دادند.
علمی*9157*3061*1440


1396/12/10
17:00:08
5.0 / 5
4686
تگهای خبر: دانش , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
آتی جو