مركز خلاقیت و شكوفایی دانشگاه پیام نور اردستان راه اندازی شد

مركز خلاقیت و شكوفایی دانشگاه پیام نور اردستان راه اندازی شد

آتی جو: كاشان- مركز خلاقیت و شكوفایی دانشگاه پیام نور اردستان در آئینی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و دست اندركاران این طرح راه اندازی شد و به بهره برداری رسید.


به گزارش آتی جو به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان روز شنبه در آئین افتتاح این طرح اظهار داشت: واحدهای فناور با راه اندازی مركز خلاقیت و شكوفایی می توانند از پشتیبانی های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برخوردار شوند.
وی اضافه كرد: راه اندازی مركز خلاقیت و نوآوری در جهت تحقق سیاست ها و هدف های اقتصاد مقاومتی نزدیك به 2 سال پیش با امضای تفاهم نامه ای با شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان شروع شد.
مهدی یوسفی بیان كرد: اقدام هایی همچون پشتیبانی های مالی و معنوی بنابر آن تفاهم نامه بر عهده شهرك علمی و تحقیقاتی می باشد و تامین مكان، نیروی لازم و پشتیبانی معنوی و پشتیبانی مادی از واحدهای فناور (به طوری كه بتوانند ایده های خویش را به مرحله قابل انتقال به مركزهای رشد برسانند) با دانشگاه پیام نور است.
او افزود: راه اندازی مركز خلاقیت و نوآوری پیش زمینه راه اندازی مركز رشد مقدماتی، استقرار شركت های دانش بنیان در این مركز و حركت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم با تمركز بر كارآفرینی و تولید ثروت از طریق دانش و اشتغال می باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان اظهار داشت: شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان نقش هدایتی و هماهنگ كننده دارد و این مركز را تا تبدیل شدن به مركز رشد مستقل پشتیبانی خواهد نمود.
فرماندار اردستان هم در ادامه اظهار داشت: راه اندازی مركز خلاقیت و شكوفایی دانشگاه پیام نور رویدادی مبارك است و به علت نقش اثرگذارش در بروز توانمندی نخبگان، تولید اشتغال و درامدزایی نیاز به كار گسترده ای در این زمینه احساس می شد.
علیرضا غیور اضافه كرد: انتظار می رود در جهت سیاست اقتصاد مقاومتی مجموعه شهرستان بتواند از این ظرفیت به نحوه مناسب برای ارتقای حوزه دانش بنیان استفاده نماید.
به گفته رئیس دانشگاه پیام نور مركز اردستان، 300 میلیون ریال برای تجهیز و راه اندازی مركز خلاقیت و نوآوری هزینه شده است.
محمدابراهیم ایرج پور عنوان كرد: این مركز ظرفیت پذیرش تعداد هشت هسته علمی را دارد كه تا كنون 9 هسته برای همكاری اعلام آمادگی كردند.
به گفته وی، مركز دانشگاه پیام نور اردستان هم اكنون یك هزار نفر دانشجو دارد كه در 21 رشته كارشناسی و كارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال دارند.
شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 كیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123


1397/01/02
11:04:51
5.0 / 5
4536
تگهای خبر: تحقیقات , دانش , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
آتی جو