برای معلولان؛

ویلچر هوشمند جلوی زخم بستر را می گیرد

ویلچر هوشمند جلوی زخم بستر را می گیرد

آتی جو: افراد معلولی كه مجبور به استفاده از ویلچر هستند، با چالش های مختلفی مواجهند. یكی از این چالش ها زخم بستر است كه به دلیل نشستن طولانی مدت بر روی ویلچر تولید می گردد.



به گزارش آتی جو به نقل از نیواطلس، این نشستن های طولانی و فشاری كه به همین علت به پوست وارد می گردد باعث می گردد تا پوست افراد به خصوص در ناحیه تحتانی زخم شود و مشكلات زیادی برای آنان به وجود آید. اما ویلچر هوشمند تولید شده توسط محققان دانشگاه تگزاس می تواند مشكل یادشده را برطرف كند.
این ویلچر در بخش نشیمنگاه خود دارای بادكش های نرمی است كه باد آنها به صورت متناوب پر و تخلیه می گردد. همین امر از فشار وارده بر پوست می كاهد. علاوه بر این شبكه ای از حسگرها برای مدیریت این فرایند به ویلچر اضافه شده اند.
وقتی فردی بر روی این ویلچر می نشیند، سنسورهای یادشده یك نقشه دیجیتال از بدن وی ترسیم می كنند و بخشی هایی از بدن كه بیشترین فشار به آنها وارد می گردد به همین شیوه مشخص می شوند.
سپس این شبكه فرایند پر و خالی شده بادكش های ویلچر را مدیریت می كند تا فشار در میان نقاط مختلف پوست بدن توزیع شود و از تولید زخم بستر جلوگیری شود. سیستم مذكور برای هر كاربر ویلچر یك نمایه خاص طراحی می كند تا در استفاده های بعدی مدیریت بادكش ها با مشكلات كمتری صورت گیرد. انتظار می رود این ویلچر پس از تكمیل در آینده نه چندان دور روانه بازار شود.

1397/06/31
12:25:45
5.0 / 5
4480
تگهای خبر: آینده , تولید , دانش , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
آتی جو