رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات:

دریافت سرویس ارزش افزوده با تایید چندمرحله ای مشترك

دریافت سرویس ارزش افزوده با تایید چندمرحله ای مشترك

به گزارش آتی جو رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درباره نامه تعیین تكلیف خدمات ارزش افزوده كه به اپراتورها ابلاغ گردیده توضیح داد و اظهار داشت: از این پس، عرضه این خدمات باید با تایید چندمرحله ای مشترك صورت گیرد.



حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای عرضه سرویس های ارزش افزوده (وس) در كشور، تصریح كرد: ما تاكیدمان بر این است كه در حوزه خدمات ارزش افزوده، باید كلاهبرداری ها قطع شود و در حال تصمیم گیری برای آخر دادن به سوءاستفاده ها از مردم هستیم.
وی اظهار داشت: مطابق با آخرین تصمیمی كه اتخاذ شده است، اپراتورها باید به مردم اطلاع دهند كه تابحال چه سرویس هایی دریافت كرده و چه مبالغی از جانب مشتركان این خدمات پرداخت شده است.
معاون وزیر ارتباطات در مورد نامه ای كه از جانب رگولاتوری به اپراتورها ابلاغ گردیده است، توضیح داد و اظهار داشت: در این نامه از اپراتورها خواسته ایم از این پس، عرضه خدمات ارزش افزوده به مشتركان، با تایید چند مرحله ای از جانب مشترك، همراه باشد.
وی افزود: عرضه سرویس ارزش افزوه باید با رضایت مشترك همراه باشد و بنابراین از اپراتورها خواسته ایم مرحله تایید دریافت خدمات پیامكی را در چند مرحله برای مشتركان فراهم نمایند.
فلاح جوشقانی اضافه كرد: این نامه در جهت عملیاتی شدن مصوبه ۲۷۰ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و به منزله آخر دادن به خدمات «وس» نیست. چون كه ما معتقدیم تمامی سرویس های ارزش افزوده كلاهبرداری نیستند اما بخش عمده ای از آنها، در این عرصه عملكرد مناسبی نداشته اند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاكید براینكه عرضه خدمات ارزش افزوده برای مشتركان موبایل باید با رضایت، شفافیت و به دور از ایجاد بستر كلاهبرداری باشد، افزود: این مورد را طی چند سال قبل پیگیری كرده ایم و در بعضی موارد با خاطیان برخورد هم داشته ایم اما تابحال این برخوردها تاثیر لازم را نداشته است. البته سامانه «ستاره ۸۰۰ مربع»، كمك بسیاری به حل مشكلات این بخش كرده اما باید به صورت كلی سوءاستفاده از بین برود.
وی اظهار داشت: در این نامه از اپراتورها نخواسته ایم كه سرویس خویش را قطع كنند بلكه با عنایت به اینكه برخی سرویس های «وس» مورد نیاز مردم است، ما خواسته ایم كه این سرویس ها با رضایت مردم و شفافیت عرضه شود و روش های كلاهبرداری در آن از بین برود.
فلاح جوشقانی با اشاره به نمونه هایی از كلاهبرداریهای انجام شده در زمینه خدمات ارزش افزوده اظهار داشت: الان شاهد گسترش بدافزارهای ارزش افزوده هستیم. به نحوی كه برای مثال درج لینك سایت در كانالهای اجتماعی و ترغیب مردم به بازكردن لینك موردنظر، هزینه سرویس ارزش افزوده برای كاربران را به همراه دارد.
وی اضافه كرد: پیامكهایی كه با لینك تبلیغاتی برای مشتركان ارسال می شود و كاربران به صورت ناآگاه مبادرت به بازكردن لینك موردنظر می شوند، از دیگر موارد بارز كلاهبرداری ارزش افزوده است. چون كه در خیلی از این موارد، خدمات ارزش افزوده برای كاربر فعال شده و از حساب وی شارژ می شود. در همین حال مبحث ادعا برای عرضه اینترنت مجانی كه به صورت بدافزار و اسپم در شبكه های اجتماعی منتشر می شود نیز، نمونه بارزی از كلاهبرداری در خدمات ارزش افزوده است كه به ضرر كاربران بوده و باید جلوی آن گرفته شود.
معاون وزیر ارتباطات تصریح كرد: ریشه این مورد و نفوذ سرویس، در اپراتورها است و باید یك روش نظارتی برای آن درنظر گرفت. به گزارش آتی جو به نقل از مهر، روز گذشته نامه ای در بعضی شبكه های اجتماعی درباره ابلاغ مصوبه جدید رگولاتوری به اپراتورها در زمینه خدمات ارزش افزوده منتشر گردید. در این نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات، شروط جدیدی برای اپراتورهای موبایل در عرضه سرویسهای ارزش افزوده درنظر گرفته است.

در همین حال، ظهر امروز هم وزیر ارتباطات در توئیتی اعلام نمود: اپراتورها را ملزم كردیم طی یك هفته به هر مشترك اعلام كنند در سه سال قبل چه مبلغی از جیبشان برای خدمات «وس» و به حساب چه شركتهایی رفته است. آمار بسیار جالبی خواهد شد.

1398/07/18
18:41:14
5.0 / 5
4508
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , سایت , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
آتی جو