باخت آمریكا از چین در مسابقات تسلیحاتی هوش مصنوعی

باخت آمریكا از چین در مسابقات تسلیحاتی هوش مصنوعی

به گزارش آتی جو یك نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریكا اظهار داشت: ما در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی الان بطور بالقوه در حال باختن از چین هستیم.



به گزارش آتی جو به نقل از ونچربیت، پیت باتیگیگ و اندرو یانگ دو تن از نامزدهای احتمالی دموكرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، پدیده هوش مصنوعی را بسیار مهم توصیف كرده و توجه به آنرا برای حفظ امنیت ملی آمریكا ضروری دانستند.
باتیگیگ در این مورد اظهار داشت: آمریكا توجه اندكی به این مساله دارد و این در حالیست كه چین بطور جدی در مورد هوش مصنوعی تحقیق و پژوهش می كند. وی ادامه داد: اگر ما در زمینه هوش مصنوعی از دیگران عقب بیفتیم، گران قیمت ترین كشتی هایی كه می سازیم تنها به اهدافی بزرگتر مبدل خواهند شد.
اندرو یانگ نیز ضمن اظهار نظر در مورد مسائلی همچون گرمایش زمین، پهپادهای نظامی و بازیگران غیر دولتی، هوش مصنوعی را یكی از پنج تهدید مهم پیش روی آمریكا در قرن ۲۱ دانست. وی و چند نامزد دموكرات دیگر چین را در این زمینه و برخی زمینه های دیگر بزرگترین تهدید خارجی برای ایالات متحده دانستند.
یانگ همین طور آگهی داد: ما در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی الان بطور بالقوه در حال باختن از چین هستیم. برای اینكه آنها در این زمینه در مقایسه با آمریكا به داده های بیشتری دسترسی دارند و دولت چین هم میلیاردها دلار پول صرف پرداخت كامپیوتر به منظور تحقیق و توسعه هوش مصنوعی می كند. ولی آمریكا چنین كاری نمی نماید.
این نامزد دموكرات ها اشاره كرد: آمریكا در زمینه فناوری ۲۴ سال از رقبای خود عقب افتاده و ایجاد یك سازمان جهانی و نیز ابداع طرحی ملی در آمریكا برای شكل دادن به یك اجماع ضد روسیه و چین ضروری می باشد. این سازمان باید عملكردی مشابه با سازمان تجارت جهانی در ارتباط با داده ها داشته باشد، برای اینكه متاسفانه الان در جهانی زندگی می نماییم كه داده همان نفت جدید است و ما برای حفاظت از آن كاری نكرده ایم.


منبع:

1398/09/04
14:40:07
5.0 / 5
4405
تگهای خبر: آمریكا , امنیت , توسعه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
آتی جو