چتر پشتیبانی از شركت های خلاق گسترده تر می شود
به گزارش آتی جو دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز اظهار داشت: شركتهای خلاق می توانند بوسیله مبادی مختلفی همچون شتابدهنده ها، ستاد و... حمایت شوند.
به گزارش آتی جو به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، نشست آشنایی با خدمات برنامه زیست بوم شركت های خلاق و دستگاه های اجرایی با حضور مسئولین مختلف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر دستگاه ها، روز دوشنبه ۱۱ آذر برگزار شد، سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز در این جلسه ضمن تاكید بر گسترش پشتیبانی از شركت های خلاق و فرهنگی، به توضیح جزئیات برنامه پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از زیست بوم صنایع خلاق پرداخت. سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز با اشاره به كوشش های صورت گرفته دراین زمینه، اظهار نمود: حسب وظایفی كه توسط قانون برای نهادهای مختلف به ویژه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است، در این معاونت یك برنامه محوری برای پشتیبانی از شركت های دانش بنیان وجود دارد. بر این اساس یك بسته حمایتی كامل برای پشتیبانی از شركت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: نكته اصلی این مساله است كه شركت های دانش بنیان تنها محور شكل گیری یك اقتصاد دانش بنیان و پویا نیستند. شركت ها و مجموعه های دیگری نیز وجود دارند كه نوآور هستند، هر چند ممكنست این نوآوری لزوماً منجر به خلق فناوری برتر نشود، اما این شركت ها نیز نقشی كلیدی در تكوین و رشد یك اقتصاد دانش بنیان ایفا می كنند. به همین خاطر لازم دیده شد كه یك برنامه مكمل به موازات برنامه پشتیبانی از شركت های دانش بنیان برای پشتیبانی از صنایع خلاق و فرهنگی، تدوین شود. نقش كلیدی شركت های خلاق دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز، نقش شركت های خلاق در كشورهای توسعه یافته را كلیدی خواند و اظهار داشت: در زیست بوم شركت های خلاق، در گام اول برنامه ای با سه گروه شركت مختلف تدوین شد. گروه اول استارتاپ ها و شركت های خدماتی آی تی محوری هستند كه مورد حمایت برنامه شركت های دانش بنیان قرار نمی گیرند. گروه دوم، شركت های هستند كه در صنایع فرهنگی مشغول به فعالیت هستند و گروه سوم نیز شركت های هستند كه در كسب كارهای در رابطه با گیاهان دارویی و طب سنتی اشتغال دارند. وی بیان كرد: یكی از رویكردهای اصلی این برنامه این است كه با پشتیبانی از صنایع خلاق و فرهنگی نوعی پروسه «هویت بخشی» انجام گیرد. این هویت بخشی موجب می شود كه برای مثال زمانی كه شركتی تحت عنوان «شركت خلاق» شناسایی می شود، دسترسی سهل تری به برخی خدمات و سرویس های ارائه شده از طرف نهادها و دستگاه های مختلف داشته باشد. سجادی نیری با اشاره به جزئیات برخی كوشش های صورت گرفته جهت گسترش چتر حمایتی زیست بوم شركت های خلاق و فرهنگی، اظهار نمود: برای شناسایی شركت های خواستار برخورداری از خدمات مختلف ارائه شده، مبادی مختلفی تعریف شده است. وی با اشاره به وجود نزدیك به ۶۰ مبادی شناسایی صنایع خلاق و فرهنگی در كشور اظهار داشت: غیر از این مبادی، شركت ها به صورت مستقیم نیز می توانند در سامانه مشخص شده به همین دلیل ثبت نام كنند و مراحل شناسایی بعنوان یك شركت خلاق و فرهنگی را بگذرانند.
منبع: آتی جو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب