حاكمیت سایبری خارج از كشور-۸

وضع قوانین جدید برای كنترل گوگل و فیسبوك در انگلیس

وضع قوانین جدید برای كنترل گوگل و فیسبوك در انگلیس

به گزارش آتی جو واحد جدیدی در سازمان رقابت و بازارهای انگلیس قوانین جدیدی برای كنترل شركتهای فناوری همچون گوگل و فیسبوك در حوزه تبلیغات دیجیتال وضع كرده است.


به گزارش آتی جو به نقل از رویترز، دولت انگلیس سال آینده میلادی قوانین جدید رقابت را عرضه می کند تا به گوگل و فیسبوک اجازه ندهد بر شرکتهای کوچک سلطه و از مشتریان سواستفاده کنند. این قانون توسط یک واحد مخصوص در سازمان «رقابت وبازارهای انگلیس»(CMA) اجرا می شود. واحد تازه تاسیس شده به نام « بازار دیجیتال»، از ماه آوریل فعالیت خویش را شروع کرده و احیانا قدرت تعلیق و مسدود کردن تصمیم شرکتهای فناوری را دارد و در صورت عدم همخوانی با قوانین، می تواند جریمه های مالی وضع کند. به قول سازمان رقابت و بازارهای انگلیس، گوگل و فیسبوک بر بازار تبلیغات دیجیتال انگلیس سلطه دارند. به طوریکه از ۱۴ میلیارد پوندی که در ۲۰۱۹ صرف هزینه تبلیغات دیجیتال شده، ۸۰ درصد در این دو شرکت صرف شده است. هر دو شرکت آمریکایی اعلام نموده اند با دولت و قانونگذاران انگلیس در حوزه تبلیغات دیجیتال همکاری می کنند، همچون آنکه به کاربران اختیارات بیشتری درباره کنترل اطلاعات و تبلیغاتشان می دهند. به قول دولت انگلیس شرکتهای فناوری باید درباره شیوه کنترل اطلاعات مشتریان شفاف سازی کنند و از طرفی محدودیت هایی که سبب می شود استفاده از پلت فرم های رقیب محدود شود هم حذف خواهند شد. واحد «بازار دیجیتال» سازمان «رقابت و بازارهای انگلیس» سالجاری میلادی اعلام نموده بود باید قوانین جدیدی برای کنترل شرکتهای بزرگ فناوری وضع شود.

1399/09/08
21:29:19
5.0 / 5
443
تگهای خبر: آمریكا , آینده , پلت فرم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
آتی جو