کشف سلاح بیگانه فرازمینی 3 هزار ساله در سوئیس

به گزارش آتی جو، دانشمندان یک شی ء باستانی متعلق به ۳ هزار سال پیش یافته اند که در کمال تعجب از ترکیبات یک شهاب سنگ ساخته شده است.

به گزارش آتی جو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک نوک پیکان باستانی در سوئیس پیدا شده است که دانشمندان بعد از آزمایش ترکیب آن دریافتند که از یک شهاب سنگ آهنی ساخته شده است.
ازاین رو یک سلاح ۳۰۰۰ ساله که از آهن فرازمینی ساخته شده کشف شده است.
این نوک پیکان توسط پژوهشگران دانشگاه «برن»(Bern) در مکانی باستانی متعلق به عصر برنز به نام موریگن(Mörigen) در سوئیس پیدا شد. زمین شناسان ترکیب این ساخته ی دست بشر را آزمایش کردند و دریافتند شامل آلومینیوم-۲۶، ایزوتوپ کوتاه عمری است که زمانی در اوایل منظومه شمسی فراوان بوده، اما به صورت طبیعی در زمین یافت نمی شود.
با این وجود، تنها سه شهاب سنگ با تلفیقی از فلزات مشابه در اروپا در همان زمان به زمین سقوط کرده اند که یکی در جمهوری چک، دیگری در اسپانیا و سومی در استونی یافت شده است. این تیم بر این باور است که این نوک پیکان احیانا از سنگ فضایی سقوط کرده در استونی ساخته شده، در حالیکه محل سقوط آن بیشتر از ۱۴۰۰ مایل از سوئیس فاصله دارد.
طول این نوک پیکان ۱.۵ اینچ و وزن آن تنها ۲.۸۹ گرم است.
این تیم پژوهشی از روش های مختلفی برای آزمایش ترکیب آن، همچون تصاویر میکروسکوپ الکترونی، پرتوی ایکس و تحلیل و بررسی تابش پرانرژی استفاده کردند.

پژوهشگران می گویند این قطعه نوک پیکان تیز از یک شهاب سنگ آهنی ساخته شده است که به طور عمده از کانی های کاماسیت و تانیت ساخته شده، ترکیباتی که فقط به علت سقوط از فضا در زمین یافت می شود.
شهاب سنگ های آهنی از هسته های سیارات باستانی آمده اند که حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش در اثر برخوردهای مهیب در طول شکل گیری منظومه شمسی ما نابود شدند.
پژوهشگران در این مطالعه نوشتند: شکل این سر پیکان آهنی بشدت شبیه به نوع نوک پیکان های برنزی یافت شده از همان مکان است، با وجود این که فرایند ساخت آنها بسیار متفاوت می باشد.

در حالیکه این نوک پیکان در ابتدا در قرن نوزدهم در دریاچه بیل(Biel) پیدا شد، در موزه تاریخ برن مغفول مانده بود و حالا باردیگر کشف و آزمایش شده است.

پژوهشگران در ابتدا تصور کردند که سنگ فضایی مورد استفاده برای ساخت این سلاح از شهاب سنگ توانبرگ(Twannberg) که حدود ۱۶۰ هزار سال پیش در سوئیس سقوط کرده، به وجود آمده است. با این وجود، تحلیل و بررسی بیشتر شهاب سنگ هایی با ترکیب مشابه نشان داد که این فرض درست نیست.
در این مطالعه آمده است: نوک پیکان موریگن بر مبنای طیف سنجی گاما و ترکیب عنصری، باید از یک شهاب سنگ آهنی بزرگ(حداقل ۲ تن قبل از ورود به جو زمین) مشتق شده باشد. در بین شهاب سنگ های بزرگ از این نوع در اروپا، سه شهاب سنگ دارای ترکیب شیمیایی مطابق با نوک پیکان موریگن هستند که شامل شهاب سنگ Bohumilitz(جمهوری چک)، Retuerte de Bullaque(اسپانیا) و Kaalijarv(استونی) است.
کالیجارف یک شهاب سنگ بزرگ است که مجموعه ای از دهانه های برخوردی(بزرگ ترین آنها به نام Kaalijärv با قطر ۱۱۰ متر در جزیره Saarema در استونی) را بوجود آورده است. ازاین رو پژوهشگران اعتقاد دارند که نوک پیکان موریگن از استونی آمده است و نشان داده است که مردم سلاح ها را در مسیرهایی از منطقه بالتیک معامله می کرده اند.

1402/05/14