پیشنهاد مشاور وزیر کشور برای تمرکززدایی از ارزیابی طرح های مشمول اعتبار مالیاتی

پیشنهاد مشاور وزیر کشور برای تمرکززدایی از ارزیابی طرح های مشمول اعتبار مالیاتی

به گزارش آتی جو، مشاور وزیر کشور در امور فناوری ضمن اشاره به چالش های ارزیابی طرح های مشمول اعتبار مالیاتی در استان ها به معاونت علمی ریاست جمهوری پیشنهاد کرد که ارزیابی این طرح ها به دانشگاه ها و پارک های استانی واگذار شود.


به گزارش آتی جو به نقل از ایسنا، حمیدرضا طهوری امروز در نشست تخصصی روش ها و راهکارهای بهره برداری از ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان با اشاره به اقدامات وزارت کشور در عرصه دانش بنیان ها، اظهار داشت: برنامه های وزارت کشور در عرصه دانش بنیان ها با برنامه های وزیر کشور با تصویب هیات وزیران، از سال قبل آغاز شد.
وی با اعلان اینکه این برنامه ها در امتداد تحقق شعار سال است، اظهار داشت: در این برنامه برای استاندارها، در عرصه دانش بنیان ها، تکالیفی تعیین شد و این برنامه با مشارکت دانشگاه ها و پارک های علم و تکنولوژِی، شرکت های دانش بنیان، نخبگان و کارآفرینان هر استان اجرا می گردد.
طهوری با تأکید بر این که برنامه های استانی در این زمینه تنظیم شده است، افزود: بر این اساس برای همه نخبگان و کارآفرینان و دانشگاه های هر استان، ماموریت های مشخصی تعیین شده است.
مشاور وزیر کشور در امور فناوری، یکی از موانع و چالش ها و محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد را مربوط به محدودیت منابع مالی عنوان نمود و اضافه کرد: وزارت کشور در برنامه دانش بنیانی خود یک اصلاحیه داشت و آن این بود که در برنامه استانی حداقل ۵ درصد منابع متعلق به تملک دارایی استانها باید صرف حوزه دانش بنیان ها شود که این میزان بیش از ۷.۵ همت می شود.
وی افزود: علاوه بر آن برمبنای مصوبات دولت ۲۰ درصد منابع تبصره ۲ (تبصره ۱۸ سابق) صرف کارهای دانش بنیانی می شود. این هزینه کرد در قالب اعطای تسهیلات و لیزینگ است که این محل نیز بیش از ۳۰ همت خواهد شد.
مشاور وزیر کشور در امور فناوری افزود: بر این اساس ۳۷.۷ همت در استانها صرف بخش دانش بنیان ها می شود و با اختصاص آن می تواند تامین مالی خوبی در این زمینه در استانها صورت گیرد.
وی با اشاره به قانون جهش دانش بنیان در حوزه اعتبار مالیاتی، اظهار داشت: این بند قانونی انگیزه و محرک خوبی شمرده می شود، ولی برمبنای آن چه که شنیده شد، در استانها اعلام نمودند از آنجا که ارزیابی های اعتبار مالیاتی مرکزی و در تهران صورت می گیرد، رفت و آمدها را برای ارائه دهندگان طرح ها و پروژه های استانی دشوار کرده است.
طهوری پیشنهاد کرد: بهتر است معاونت علمی ریاست جمهوری تمرکز ارزیابی این طرح ها و پروژه ها را به دانشگاه ها و پارک های استانی واگذار کند و رییس جمهور شهید نیز در جلسات وزارت کشور بر حکمرانی استانی تاکید داشت.




منبع:

1403/03/19
18:43:02
5.0 / 5
227
تگهای خبر: تخصصی , تولید , دانش , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
آتی جو