معاون فناوری وزیر علوم مطرح كرد؛

کاهش خروج ارز از کشور با فعال شدن سامانه جان

کاهش خروج ارز از کشور با فعال شدن سامانه جان

به گزارش آتی جو، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اظهار داشت: سامانه جان در کاهش خروج ارز از کشور نقش آفرینی می کند و منجر به تولید محصولاتی می شود که وارداتی و ارزبر هستند.



به گزارش آتی جو به نقل از مهر، دکتر سجاد محمد علی نژاد در آئین رونمایی از سامانه جریان اقتصادی نوین (نان) که امروز در وزارت علوم برگزار شد، یکی از دغدغه های جدی شرکتهای دانش بنیان را بازار فروش آنها عنوان نمود و اظهار داشت: بیشتر شرکتهای فناور از نوع شرکتهای خرد و کوچک هستند که سرمایه لازم بخصوص در حوزه های تبلیغ را در اختیار ندارند بدین منظور ما احتیاج به عرصه ای داریم که ارتباط سیستمی میان دستگاههای مختلف با شرکتهای بزرگ ایجاد شود تا دستگاه ها در جریان دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان و هسته های فناور قرار گیرند، در همین راستا سامانه جان به راه افتاده است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: سامانه جان که ذیل سامانه نان قرار دارد، علاوه بر آنکه محصولات دانش بنیان شرکت ها را معرفی می کند، عرصه ای برای آشنایی جامعه با این دستاوردها و فروش و بازاریابی آنها است.
وی در ادامه در رابطه با کارکرد سامانه جان توضیح داد و اظهار داشت: هر مجموعه دانش بنیانی می تواند محصولات خویش را در این سامانه بارگذاری کند ضمن انکه مشتریان می توانند محصولات سفارشی خویش را در آن به ثبت برسانند و از طرفی اگر فردی نیاز جدیدی داشت می تواند آنرا ثبت کند.
محمدعلی نژاد ضمن اشاره به این که این سامانه در کاهش خروج ارز هم نقش آفرینی می کند و منجر به تولید محصولاتی می شود که وارداتی و ارزبر هستند، اظهار داشت: هم اکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد فناور در ۵۶ پارک فناوری کشور مستقر هستند که گردش مالی ۴۰ هزار میلیارد تومانی دارند و این سامانه می تواند این گردش مالی را افزایش دهد.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم از ثبت حدود ۳ هزار شرکت دانش بنیان و واحد فناور مستقر در پارک های علم و فناوری در سامانه جان اطلاع داد و اظهار داشت: جان، در واقع یک نمایشگاه دائمی است که هم نیازهای کشور را رفع می کند و هم منجر به پیشگیری از خروج ارز از کشور می شود.
وی ضمن اشاره به انعقاد تفاهمنامه ای بین وزارت علوم با وزارت صمت اظهار داشت: برپایه این تفاهمنامه، سامانه توانیران به سامانه جان متصل خواهد شد و با اتصال این دو سامانه به یکدیگر، در صورتیکه دستگاه ها نیاز داشته باشند تا بخشی از نیازهای خویش را به کشور وارد کنند، از راه ثبت نیاز در سامانه جان توسط شرکتهای داخلی تأمین خواهد شد.

1403/03/22
11:24:16
5.0 / 5
200
تگهای خبر: تولید , دانش , دستگاه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
آتی جو