عضویت 153 نخبه در بنیاد نخبگان خراسان شمالی

عضویت 153 نخبه در بنیاد نخبگان خراسان شمالی

آتی جو: بجنورد- رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی با اشاره به اینكه 153 نخبه و مستعد برتر عضو این بنیاد هستند، اظهار داشت: از این تعداد 111 نفر مرد و بقیه زن هستند.


به گزارش آتی جو به نقل از ایرنا مهدی قاسمی فرد سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهاركرد: از ابتدای سال جاری تا آخر دی ماه هم 12 نفر از نخبگان استان مشمول دریافت تسهیلات شده اند.
وی اظهار داشت: از 19 نفر مخترعان و نوآروان در سطح استان، تابحال محصولات 6 نفر از آنها تجاری سازی شده است.

** اجرای 'طرح شهاب'
قاسمی فرد اضافه كرد: طرح شهاب در كشور با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر با همكاری بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش پیاده سازی می گردد.
وی با اشاره به اینكه خراسان شمالی جزو اولین استان هایی بود كه این طرح را در استان اجرا كرد ادامه داد: این طرح از پایه چهارم مقطع ابتدایی شروع می گردد و آموزگاران با برگزاری كارگاه های آموزشی استعدادها را مورد ارزیابی قرار داده و امتیازدهی می كنند.
قاسمی فرد اظهار داشت: هدف بنیاد نخبگان این است كه استعدادها در تمام زمینه ها بارور شوند، ما می خواهیم مهارت های زندگی را در كنار استعداد تحصیلی خود رشد و توسعه دهیم و یك انسان برتر چند بعدی داشته باشیم.
وی با تاكید بر اینكه باید طرح شهاب به صورت منسجم تر برقرار شود افزود: تابحال 35 هزار دانش آموز در سطح خراسان شمالی زیر پوشش این طرح قرار دارند.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی اظهار داشت: بنیاد نخبگان استان در جهتی گام برمی دارد كه انتخاب مسئولان از افراد نخبه و استعدادهای برتر باشد تا با هزینه كمتر به سمت توسعه پایدارتر پیش رویم.

** سفر 8 نخبه خراسان شمالی برای ادامه تحصیل به خارج از كشور
وی اظهاركرد: هدف بنیاد نخبگان خراسان شمالی این است كه افراد صاحب استعداد در خارج از استان را با فراهم كردن بسترهای مناسب و پشتیبانی از آنها به استان برگرداند تا آنها خط تولیداتشان را در این استان اجرا كنند و یك گام كوچك در راه توسعه یافتگی پیش برد.
وی اظهار داشت: اكنون8 نفر از نخبگان خراسان شمالی برای ادامه تحصیل به خارج از كشور سفر كرده اند.
قاسمی فرد درباره برگزاری 'استارت آپ' (شركت نوپا برپایه فن آوری) در خراسان شمالی اظهار داشت: تابحال در استان این مورد را نداشتیم اما جزو برنامه های سال 97 دیده شده است.
قاسمی فرد درباره 'جشنواره ایده برتر' هم اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت دهه فجر و در تمامی زمینه ها كلید خورد و تابحال 88 طرح و ایده جدید به بنیاد نخبگان رسیده كه پس از 25 بهمن ماه جاری مورد داوری قرار می گیرد.
وی تصریح كرد: علاقه مندان می توانند تا 25 بهمن ماه جاری آثار خویش را جهت شركت در 'جشنواره ایده برتر' ارسال نمایند.
قاسمی فرد در انتها با اشاره به اینكه بنیاد نخبگان از سال 89 در خراسان شمالی شروع به كار كرد اظهار داشت: این بنیاد در قالب پنج كارگروه تخصصی آغاز به رصد كردن، تولید فكر و هم افزایی با دیگر دستگاه های دولتی و خصوصی برای ارتقای سطح توسعه استان كرد.
وی اضافه كرد: تابحال سه تا كارگروه در بنیاد نخبگان استان آغاز به كار كرده اند و در سال آینده هم 2 كارگروه دیگر هم فعال خواهند شد تا چالش های استان مورد رصد قرار گیرند.
وی اظهار داشت: این كارگروه ها شامل انرژی و محیط زیست، دارو و ذخایرژنتیكی، صنعت و فن آوری نوین، صنایع دستی و گردشگری و علوم اجتماعی و فناوری شناختی است.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
ع/ 6042 انتشار: سیدحسین قدسی


1396/11/18
12:38:10
5.0 / 5
4979
تگهای خبر: توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
آتی جو