تولد یک هیولای مسابقه ای

تولد یک هیولای مسابقه ای

آتی جو: لامبورگینی با رونمایی از تمِراریو GT3 در فستیوال سرعت گودوود، فصل تازه ای از حضور خود در دنیای موتوراسپرت را شروع کرد.


امیرمسعود عابدین: لامبورگینی از فستیوال سرعت گودوود برای رونمایی از تمِراریو GT۳ جدید بهره برده است. این نخستین خودروی مسابقه ای است که بر پایه جایگزین هوراکان تولید شده و مقرر است نخستین حضور خودرا در مسابقه ۱۲ ساعته سبرینگ در مارس ۲۰۲۶ تجربه کند.
تولد یک قهرمان ایتالیایی در سن آگاتا بولونیزه تمِراریو GT۳ نخستین خودرویی است که بطور کامل در کارخانه سن آگاتا بولونیزه (Sant’Agata Bolognese) طراحی، توسعه و تولید شده است. این بدان معناست که تمرکز بر موتوراسپرت از همان ابتدای پروژه تِمراریو شروع شد و امکان ادغام مهندسی مسابقه محور از همان مراحل اولیه طراحی را فراهم آورد.
بدنه و آیرودینامیک بی نظیر

در نمای بیرونی، تِمراریو GT۳ از بدنه کامپوزیت کربنی بهره می برد که بطور مشترک توسط اسکودرا کورس (Squadra Corse) و لامبورگینی سنترو استیل (Lamborghini Centro Stile) توسعه یافته است. این بدنه شباهت زیادی به مدل تولیدی دارد، اما شامل تعدادی ارتقا برای بهینه سازی آیرودینامیک و پایداری است.
لامبورگینی جزییات زیادی ارائه نکرده، اما همانطور که می بینیم، این خودرو دارای یک اسپلیتر جلوی برجسته و فلیک های مشخص است. ورودی های هوای بازطراحی شده، کاپوت تهویه دار و یک نوار چراغ مرکزی نیز به چشم می خورند.


تغییرات در قسمت های عقب تر نیز ادامه دارد؛ GT۳ دارای شیشه های سبک وزن و گلگیرهای جلوی تهویه دار است. ما همین طور می توانیم یک دیفیوزر عظیم، اسپویلر بزرگ تر و یک بال عقب قابل توجه، رکاب های جانبی تهاجمی و رینگ های ۱۸ اینچی از رونال آگ (Ronal AG) را مشاهده نماییم.
کابین مسابقه ای و شاسی اصلاح شده

این شرکت تصاویر داخل تمِراریو GT۳ را منتشر نکرد، اما اظهار داشت که این مدل دارای یک رول کیج و یک فرمان جدید است که با بهره گیری از بازخورد رانندگان توسعه یافته است. این شرکت همین طور اظهار داشت که رانندگان می توانند انتظار سیستم الکترونیک به روز شده و نرم افزار اختصاصی را داشته باشند.
این خودرو بر روی یک شاسی اصلاح شده آلومینیومی اسپیس فریم سوار است که برای برآوردن الزامات ساختاری و قابلیت سرویس دهی در مسابقات طراحی شده است. شاسی همین طور به شکل گسترده سبک سازی و ساده سازی شده است. این پروسه شامل حذف براکت های هیبریدی غیرضروری و همین طور تغییراتی برای امکان جدا کردن و تعویض سریع قطعات، مانند ساب فریم ها در پیست است.
تِمراریو GT۳ دارای سیستم تعلیق مسابقه ای است که از کمک فنرهای جدید شش طرفه از شرکت KW استفاده می نماید. از دیگر نکات برجسته می توان به محور پهن تر و فاصله بین دو محور کشیده تر نسبت به هوراکان GT۳ Evo۲ اشاره نمود.
پیشرانه و عملکرد

نیروی تولیدی از یک موتور ۴٫۰ لیتری V۸ توئین توربو تامین می شود، درست مانند مدل جاده ای. با این وجود، خودروی مسابقه ای از اجزای پلاگین هیبریدی و موتور الکتریکی جلو محروم است. این ها تنها تغییرات رخ داده نیستند، چونکه GT۳ دارای توربوشارژرهای کوچک تر و یک ایرباکس بازطراحی شده است. آنها با یک اگزوز جدید کاپریستو (Capristo) و یک ECU مجدداً کالیبره شده همراه شده اند که حال حداکثر عملکرد را در طیف وسیع تری از دور موتور عرضه می کند.
به لطف تمامی این تغییرات و قوانین مسابقه ای، خروجی موتور V۸ توئین توربو از ۷۸۹ اسب بخار به ۵۴۲ اسب بخار کاهش پیدا می کند. سیستم سوخت گیری برای افزایش نرخ جریان و سرعت بخشیدن به توقف های مسابقه بروزرسانی شده است.
لامبورگینی هنوز درحال کار بر روی این خودرو است، اما تمِراریو GT۳ باید جای بزرگی را پر کند. همانطور که استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی اشاره نمود، نسل قبلی آن ۹۶ قهرمانی به دست آورد و بالاتر از ۲۰۰ دستگاه فروش داشت.
منبع: carscoops



منبع:

1404/04/22
12:34:47
5.0 / 5
16
تگهای خبر: الكتریكی , توسعه , تولید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

آتی جو