حمله به مرسدس G کلاس

حمله به مرسدس G کلاس

به گزارش آتی جو، آئودی بالاخره آماده است وارد قلمرو مرسدس G کلاس شود. بعد از سه سال شایعه و گمانه زنی، رئیس آئودی تأیید کرده که احتمال ساخت یک شاسی بلند آفرودی و پرچمدار در دستور کار است؛ مدلی که می تواند اولین SUV مستحکم و تمام برقی آئودی باشد و جایگاه این برند را در بازار لوکس آفرودها تعریف مجدد کند.


امیرمسعود عابدین: سه سال از زمانیکه رییس سابق بخش طراحی آئودی به احتمال تولید یک رقیب برای مرسدس بنز G کلاس اشاره نمود، می گذرد. در صورتیکه این نماد آفرود مستحکم بازهم از فروش بالایی برخوردار است، آئودی هنوز رقیبی را برای آن معرفی نکرده است.
اما این وضعیت امکان دارد به زودی تغییر کند. در صورتیکه از سال ۲۰۲۳ تا حالا پیشرفت کمی دراین خصوص مشاهده شده، گرنوت دولنر (Gernot Döllner)، رییس آئودی، اخیراً به نشریه Autocar گفته که طرفداران نباید از آن رویای یک شاسی بلند آفرودی مستحکم از آئودی دست بکشند. بااینکه دولنر درباره ی ساده سازی ترکیب مدلهای آئودی صحبت کرده، اما این بدان معنا نیست که مدلهای خاص و رده بالا حذف خواهند شد.
او به این نشریه اظهار داشت: «داشتن یک مجموعه متمرکزتر در محصولات اصلی و علاوه بر آن، داشتن برخی مدلهای خاص برای ساخت برند و همین طور انتقال ایده های جدید از یک بخش ویژه به محصولات اصلی، بطورکامل کارآمد است. این تکنیک بطورکامل جواب می دهد و قسمتی از استراتژی ما است.»
چنین مدلی بعنوان یک پرچمدار عمل خواهدنمود و به آئودی اجازه می دهد تا فناوری های نوین را به نمایش بگذارد، در صورتیکه در یک بخش محبوب و سودآور به رقابت بپردازد.
بی ام و و جنسیس نیز قبل از آئودی اعلام نموده بودند که قصد رقابت و ورود به بازار G کلاس را دارند؛ ازاین رو باید منتظر رقابتی جذاب و خاص، بین بزرگان خودروسازی در زمینهای خاکی باشیم!
احتمال عرضه یک شاسی بلند برقی متفاوت
بنابر اطلاعات موجود در سال ۲۰۲۳، رقیب G کلاس قرار بود برقی باشد و شباهتی به آن یا لندروور دیفندر ندارد، بلکه خودرویی منحصر به فرد خواهد بود. این خودرو می تواند مبتنی بر پلت فرم اسکات (Scout) باشد و آئودی احتمالاً فراتر از ساختار پایه از آن استفاده نماید.
یک آئودی مبتنی بر اسکات می تواند به این خودروساز اجازه دهد تا رقیب G کلاس خودرا در ایالات متحده بسازد و از تعرفه ها پیشگیری کند، اما هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است. بگفته دولنر، موضوع این است که آیا آئودی باید یک کارخانه اختصاصی در ایالات متحده داشته باشد یا خیر، تصمیمی که به نحوه هماهنگی این خودروساز با دولت ایالات متحده بستگی دارد.
منبع: motor۱
۲۲۷۳۲۲
خلاصه اینکه او به این نشریه عنوان کرد: داشتن یک مجموعه متمرکزتر در محصولات اصلی و علاوه بر آن، داشتن برخی مدل های خاص برای ساخت برند و همچنین انتقال ایده های جدید از یک بخش ویژه به محصولات اصلی، بطورکامل کارآمد است. بگفته دولنر، موضوع این است که آیا آئودی باید یک کارخانه اختصاصی در ایالات متحده داشته باشد یا خیر، تصمیمی که به نحوه هماهنگی این خودروساز با دولت ایالات متحده بستگی دارد.
1404/07/20
09:43:10
5.0 / 5
33
تگهای خبر: پلت فرم , تولید , خودرو , فرم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
آتی جو