اتحادیه اروپا، گوگل را در دادگاه به چالش می كشد

اتحادیه اروپا، گوگل را در دادگاه به چالش می كشد

آتی جو: تهران - اتحادیه اروپا این هفته شركت آمریكایی گوگل را درباره حكم موسوم به «حق فراموش شدن» كه دیوان دادگستری اروپا تاكید دارد گوگل باید آن را در آمریكا اجرا كند، در دادگاهی در لوگزامبورگ، به چالش می كشد.


به گزارش آتی جو به نقل از ایرنا، دیوان دادگستری اروپا در سال 2014 حكم كرد كه اطلاعات خصوصی افراد كه منسوخ یا غیرمربوط هستند، باید درصورت درخواست آنها «فراموش» یا حذف شوند.
آژانس حفاظت از اطلاعات فرانسه، CNIL هم اعتقاد دارد كه گوگل باید نتایج جستجوی كاربرانی را كه به باعث قانون از حق فراموش شدن برخوردار می باشند، حذف كند.
حق فراموش شدن در ارتباط با حریم خصوصی مطرح می گردد و شامل اطلاعاتی است كه موتورهای جستجوی تارنماهای اینترنی مانند گوگل در معرض دید دیگران قرار می دهد.
براساس قانونی در این زمینه كه در دادگاه عالی اتحادیه اروپا بررسی گردید، كسانی كه از اینترنت استفاده می نمایند حق «فراموش شدن» دارند.
پیشینه صدور حكم دادگاه اروپایی به دعوای حقوقی شهروندی اسپانیایی باز می گردد. نام وی در مقاله ای مطبوعاتی از 15 سال پیش، در پیوند با مزایده ای به میان آمده بود. این شهروند اسپانیایی با رجوع به دادگاه از روزنامه اینترنتی مربوط خواسته بود كه مقاله در بردارنده نام او حذف شود. اما تلاش حقوقی او شكست خورد
به همین دلیل او كوشش كرد از طریق قانونی گوگل را وادار كند تا مقاله اش را بعنوان نتیجه جستجوی نامش دراینترنت، نشان ندهد. دیوان دادگستری اتحادیه اروپا به این خواسته حق داده است.
خبرگزاری روسی اسپوتنیك در گزارشی در همین زمینه اضافه كرد: گزارش های جدید حكایت از آن دارند كه بعضی از اپلیكیشن های محبوب آیفون هم اطلاعات كاربران شان را به شركت های ثالث فروخته اند تا از آن كسب درامد كنند.
«كریس گارافا»كارشناس فناوری درگفت و گو با رادیو اسپوتنیك درباره نقش شركت ها در تهدید حقوق مدنی وآزادی ها اظهار داشت: در اتحادیه اروپا مردم درباره حق فراموش شدن تلاش می كنند و پیروز شده اند و این مورد به سراسر اتحادیه اروپا گسترش یافته است. این بدان معنا است كه شما می توانید از یك موتور سرچ بخواهید كاوشهای شما را فراموش كند و از چنین قانونی پیروی كند.
وی اضافه كرد: البته اینترنت فقط به اتحادیه اروپا تعلق ندارد و یك ابزارجهانی است. شكایت از گوگل امكان دارد در این زمینه باشد كه مهم نیست اطلاعات در كدام سایت سرچ می شوند و افراد چه چیزی را سرچ میكنند، اما حق فراموش شدن باید در همه جهان مورد حمایت قرار گیرد.
این كارشناس گفت آمریكا باید از حقوق حریم خصوصی اتحادیه اروپا الگو بگیرد.
به گزارش آتی جو به نقل از ایرنا، بزرگترین خبرگزاری های اروپا، گوگل وفیس بوك را به غارتگری اخبار و انتشار آنها به صورت مجانی متهم كرده و در اطلاعیه ای مشترك خواهان تقسیم درآمدهای این دو غول اینترنتی با رسانه ها شده اند.
درنامه ای كه به امضای مدیران اجرایی حدود 20 خبرگزاری همچون خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری رسمی آلمان رسید، آنها از پارلمان اروپا خواسته اند قانون حق كپی رایت در اتحادیه اروپا را به روز رسانی كنند.
گوگل همینطور از جانب روسیه به دخالت در انتخابات متهم شده است.
«آلكسی ژافیاروف» معاون اداره نظارت بر اجرای قوانین امنیتی دادستانی روسیه اخیرا اظهار داشت كه دادستانی روسیه در نامه ای به گوگل گوشزد كرده است كه مداخله در انتخابات روسیه را غیرقابل قبول می داند.
اروپام**9158**1590


1397/06/21
13:02:50
5.0 / 5
4870
تگهای خبر: آمریكا , اینترنت , سایت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
آتی جو