در گفتگو با مهر اعلام شد؛

راه اندازی بانك نگهداری نمونه های ژنتیكی زیستی دریایی

راه اندازی بانك نگهداری نمونه های ژنتیكی زیستی دریایی

آتی جو: رئیس مركز ذخایر ژنتیكی و زیستی ایران از طریق اندازی بانك نگهداری نمونه های زیستی دریایی اطلاع داد.



دكتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح كرد: به تازگی توانستیم در كنار سایر نمونه هایی كه در زیست بانك ذخیره می شود، نمونه های زیستی دریایی در بخش میكروبیوم دریاها را هم ذخیره سازی نماییم.
وی با اشاره به اینكه نمونه های زیستی دریایی، می تواند بزرگترین منبع برای میكروبیوم ها باشد، تصریح كرد: با ذخیره سازی نمونه های زیستی در بانك میكروبی دریایی می توان تحقیقاتی را در جهت درمان انواع سرطان ها در كشور شروع كرد.
رئیس مركز ذخایر ژنتیكی و زیستی ایران تصریح كرد: از این رو در صدد هستیم كه نمونه های میكروبی از بخش های مختلف دریاهای شمال و جنوب ایران را جمع آوری، شناسایی و در زیست بانك ذخیره سازی نماییم.
وی با اشاره به اینكه از این نمونه ها می توان برای بخش تحقیقات و صنعت استفاده كرد، اظهار داشت: این نمونه ها از دریاها و خشكی های نزدیك دریاها جمع آوری می گردد.
شاهزاده فاضلی با اشاره به كاربرد نمونه های زیستی دریایی اظهار داشت: از این میكروارگانیسم ها در تولید سوخت، تولید دارو برای انواع سرطان ها و...می توان بهره برد.
وی اظهار داشت: با عنایت به نگهداری نمونه های زیستی و میكروبی دریایی، این مركز از سال آینده می تواند به عرضه خدمات بپردازد.
رئیس مركز ذخایر ژنتیكی و زیستی ایران با اشاره به اینكه روند توسعه كتابخانه تحقیقاتی یا زیست بانك را در پیش گرفته ایم، اظهار داشت: برای توسعه این زیست بانك برنامه هایی داریم ولی این برنامه ها تا پشتوانه حمایتی و بودجه ای نداشته باشند بر روی كاغذ می مانند و در جا خواهیم زد.
وی تصریح كرد: بنا داریم در ۴ حوزه نسبت به افزایش تعداد نمونه های زیستی در مركز اقدام كنیم؛ نمونه های زیستی در حوزه انرژی، سلامت، محیط زیست، منابع غذایی همچون این حوزه هایی است كه پیگیر هستیم.

1397/06/26
13:43:56
5.0 / 5
5060
تگهای خبر: آینده , انرژی , تحقیقات , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
آتی جو