در دانشگاه صنعتی امیركبیر ؛

روش های تخمین عمر مفید تجهیزات صنعتی بررسی شد

روش های تخمین عمر مفید تجهیزات صنعتی بررسی شد

آتی جو: با عنایت به وجود محدودیت هایی برای آگاهی از عمر تجهیزات صنعتی از طرف دانشگاه صنعتی امیركبیر چهارمین دوره آموزشی بررسی آمادگی برای سرویس تجهیزات صنعتی برگزار می گردد.



به گزارش آتی جو به نقل از دانشگاه صنعتی امیركبیر، در همه صنایع به منظور افزایش بهره وری و كاهش انواع خسارات، آگاهی از عمر باقیمانده تجهیزات امری ضروری می باشد و این در شرایطی است كه دستورالعمل ها و استانداردهای تعمیر و نگهداری برای شرایط بهره برداری خاصی تدوین نشده اند و بر پایه اطلاعات كلی نوشته شده اند.
به این مدلول كه به منظور جلوگیری از وقوع حادثه تحت هر شرایطی، ضرایب اطمینان بسیار بالایی در استانداردها اعمال شده است و تعویض قطعات مطابق این استانداردها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.
علاوه بر آن در خیلی از مواقع استانداردها نظر قطعی نمایش نمی دهند. در نتیجه به كارگیری سیستم بازنگری و نگهداری برای تجهیزات متناسب با شرایط كاری و تاریخچه آن و برمبنای عمر باقیمانده واقعی آنها، نقش بسیار زیادی در كاهش هزینه ها و بهره برداری ایمن و بهینه دارد.
این امر بویژه در ایران كه تجهیزات موجود در صنایعی چون نفت و گاز و صنایع هوایی قدیمی و فرسوده می باشند، از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. رفع نقصها و معایب جزئی پیش از نیاز به تعمیرات كلی، پیشگیری از افزایش اثرات عیوب و نقصها و توسعه آن در كل مجموعه، افزایش طول عمر تجهیزات و در نتیجه صرفه جویی در خرید تجهیزات جدید، پیشگیری از توقف تولید و زیان های ناشی از وقفه در كار و افزایش راندمان و بازده كاری، متخصصین قسمت نصب و تعمیرات همچون مزایای آگاهی از عمر باقیمانده تجهیزات است.
بر این اساس از طرف دانشگاه صنعتی امیركبیر چهارمین دوره آموزشی یكپارچگی سازه ای، تخمین عمر و بررسی آمادگی برای سرویس تجهیزات برگزار می گردد. این دوره با عنوان «تحلیل بلا در سازه ها، بررسی صلاحیت تجهیزات» از ۲۶ تا ۲۸ آذرماه جاری برگزار می گردد.
در این دوره فشرده در زمینه انواع تست های لازم برای پایش وضعیت تجهیزات (Health Monitoring)، روش های تحلیل شكست و انواع بلا در سازه ها (Failure and Damage Analysis)، تكنیك های بررسی صلاحیت تجهیزات برای ادامه كار و سرویس دهی (Fitness For Service، FFS) و معرفی روش ها و نرم افزارهای تخمین عمر باقیمانده (Life Time Assessment) سازه ها و تجهیزات سالم و یا دارای عیب و ترك بحث و تبادل نظر میگردد.
در این دوره آموزشی مدیران، مهندسان، پژوهشگران و هر فردی كه به شكلی درگیر موضوعات طراحی، ساخت، تست و نگهداری تجهیزات و سازه ها، و خصوصاً بهینه سازی عملكرد سازه های در صنایع گوناگون نظیر هوافضا، پترو شیمی، نفت و گاز و برق هستند، می تواند از این دوره بهره مند شوند.
دكتر فریدون علی آبادی، استاد سازه های هوایی و رئیس دانشكده هوانوردی امپریال كالج لندن و كارمان نیك بین، استاد دانشكده مكانیك و دارای كرسی انجمن سطلنتی یكپارچگی سازه امپریال كالج لندن در این دوره آموزشی حضوردارند.

1397/09/06
18:48:07
5.0 / 5
4513
تگهای خبر: پژوهشگر , تخصصی , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
آتی جو